luni, 17 septembrie 2018

Toamna aceasta

Plânge cerul, plâng și norii,
Zboară-n cârduri pescărușii,
Berzele și cocorii,
Vântul șuieră ca un nebun
Printre crengile uscate
Ale unui nuc bătrân;

Durerea, ca o hoață stă la pândă,
Vrea să-mi îngenuncheze inima blândă,
Am nevoie de o undă de fericire
Și de-o fărâmă de iubire
Ca să rămân pe linia de plutire.

Plânge câmpia și pădurea,
Securea răutății e ascuțită,
Săgeata urii e otrăvită,
Crăiasa Munților e încărunțită,
Zâna surprizelor frumoase
E din ce în ce mai gârbovită,
Fata Morgana e nelipsită
Din poveștile-mi nemuritoare;


Neliniștea-i obositoare,
Tristețea e istovitoare,
Furtuna dezamăgirii
Trece peste orice bariere și hotare;


Taifunul cu regrete și suspine
Se îndreaptă spre mine
Cu pași repezi sau agale,
Ceața îmi stă în cale
La ore matinale sau târzii,

Fluturii zglobii au evadat din colivii.

Frunze ruginii moarte stau aliniate
Pe catafalcuri închiriate
Cu ziua sau cu ora,
Hora Nefericirii se joacă
De câte ori e brumă s
au promoroacă;

Timpul e urât, vremea e posacă,
Pasărea Paradisului zbiară ca o fiară,
Nu poate deloc să tacă...
Azi, s-a mai rupt o cracă
De sub picioarele d
oamnei Speranța,
Vacanța s-a terminat
De când cerul s-a întunecat.

Spicele de grâu sunt secerate,
Dumbrăvile-s îndoliate,
Alarmele pentru situații de urgență
Sunt declanșate;
Mi-e sete de tine,
De iubire și de libertate,
Mi-e dor de primăverile înmiresmate
,
De boabele de rouă,
De Luna Nouă poleită cu argint!

Aș vrea să cuprind în brațe
Infinitul și Nemărginirea,
S-adorm privind un răsărit
Sau un apus de soare
Când raze aurii s
e oglindesc în mare;

În diminețile dulci, nu amare,
Mi-ar plăcea să mă trezesc
În triluri de privighetoare,
Să privesc albastra zare,
Să văd curcubeul
Când apare printre nori;

Ce bine-ar fi
mă învăluie liniștea în zori,
Să mă bucur
De parfumul tău seducător de flori,
Să simt fiori, cum am simțit
În ziua când te-am întâlnit,
Dragul meu iubit!

Ce mult mi-aș dori
Ca lacrimile-mi pline de sare
Să se prefacă în mărgăritare,
Să plouă cu stele de diamant
Peste sufletu-mi tulburat!

Toamna aceasta
Mi-a răscolit amintirile,
Dar n-o să reușească
Să-mi strice planurile
Căci am multe pentru viitor;


Am să stau la pieptul lui Amor
Până în luna lui Cuptor,
Nemulțumirea o să-mi dispară
În zilele fierbinți de vară
Și în anii care vor veni,
Căci toamnele n
u vor mai fi atât de reci
Când pe poteci de vise
Tu mă vei aștepta cu
brațele deschise.


Autor ✍ Crisastemis
Din Volumul - Poeme și Dileme


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu