joi, 27 septembrie 2018

O doamnă grăbită

Frunze galbene și ruginii 
Zdrobite de pașii grăbiți  
Ai unei doamne îmbrăcate-n gri
Stau întinse pe caldarâmul timpului,
Culorile văzduhului 
Se schimbă de la o zi la alta, 
Balta cu pești de aur n-a secat
Chiar dacă nuferii roz s-au uscat;

Rândunele-au plecat
Spre un tărâm îndepărtat,
Vaporul fericirii nu s-a scufundat,
M-așteaptă ancorat
La țărmul cel mai apropiat.

Când vântul bate dinspre miazănoapte
Se-aud zeci de șoapte 
De dincolo de ușile neferecate ale durerii,
Mirajul primăverii 
Din sufletu-mi mare nu a dispărut 
Chiar dacă toamna și-a facut apariția 
Ca o artistă din pagini de revistă.

În nopțile înstelate 
Visele-mi minunate își fac culcuș 
Sub plăpumi de nori albi de pluș,
În diminețile înseninate
Mă îndrept spre Oaza de libertate,
Îmi fac palmele căuș, beau Apă Vie,
Îmi deschid inima, 
Pictez pe ea flori de iasomie, 
Îmi imaginez că sunt un fluture, 
Zbor de la munte la câmpie,
În timp ce oamenii gospodari
Culeg strugurii copți din vie.

La teatrul Cărăbuș, 
Seară de seară, e Comedie:
O mie de roluri, un singur actor,
Fiorul meu de dor 
E obligat să suporte un decor 
Nu prea atrăgător...

Un spectator mut este atent
La tot ce se întâmplă,
O ploaie caldă, măruntă, 
Mângâie o tâmplă ninsă de vreme,
Ceața se așterne ca o pătură groasă 
Peste o lume de poveste
Cât se poate de frumoasă.

Iarba verde de acasă, e otavă,
Dar mai e un bob zăbavă
Până când iubirea mă va salva 
Din ghearele singurătății, 
Mă voi bucura de gustul dulce al vieții
În fiecare prag al dimineții,
Voi privi cu drag spre răsărit
Când toamna va pleca spre asfințit.

Autor ✍ Crisastemis 
Din Volumul - Poeme și Dileme


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu