sâmbătă, 15 septembrie 2018

Întrebări și răspunsuri

Ce-ai fi tu oare fără mine?
Un munte de suspine, 
O apă curgătoare,
O mare de iluzii,
Un ocean de deziluzii?

Eu fără tine-aș fi o piatră,
M-ar da de colo colo lumea toată,
Sau poate-aș fi o simplă fată 
Cu inima îndurerată;

O poartă ferecată cred c-aș fi
Dacă nu te-aș mai iubi,
Nu aș mai putea pluti
Pe aripi de lumină zi de zi.

Ce-ai face dacă nu te-aș săruta 
În pragul dimineții 
Înainte să sorbi o gură de cafea?
Amară ți-ar fi viața 
Dacă pe fața-mi zâmbitoare 
Nu s-ar vedea cum strălucește
O rază blândă de soare.

Ce m-aș face dacă tu n-ai fi?
Pe cer ar fi doar nori cenușii,
Luna de cleștar 
Nu s-ar mai oglindi în ape 
De nu mi-ai fi o noapte aproape.

Ce-ai face dacă nu te-aș iubi
Mai mult decât ți-ai dori?
Ai suferi în taină,
Te-ai îmbrăca zilnic
Cu-aceeași haină peticită,
Ai sta departe de orice ispită, 
De n-aș fi atât de blagoslovită?

Oare ți s-ar rupe sufletul de dor
Dac-aș lipsi din al vieții tale decor?
Ai putea lupta 
Până la capătul puterilor 
Pentru povestea noastră de amor?

Ce-ai face tu, îngerul meu,
Dacă n-ar exista un Dumnezeu
Care poate, dar nu vrea, 
Să unească de acuma 
Soarta ta cu soarta mea?

Ce te-ai face fără mine?
Când ți-e rău, nici mie nu mi-e bine,
Sufăr în tăcere pentru fiecare durere
Pe care tu o simți;

Ce m-aș face fără ochii tăi cuminți
Care mă scot adesea din minți?
Am făcut sute de metanii, 
M-am rugat la zeci de sfinți
Să te lase lângă mine
Să-mi fie zilele senine.

Ce ai face dacă nu aș fi ceea ce sunt?
Te-ai război cu morile de vânt
Doar ca s-auzi un singur cuvânt 
Rostit cu drag de gura mea?

Ce-ai face dacă iubirea ne-ar trăda 
Și fluturii ar evada
Din colivia-n roz pictată 
Din lumea noastră minunată?
Ai cumpăra o hartă și-o busolă,
Te-ai plimba cu o telegondolă 
Ca să localizezi focul nestins
Din sufletu-mi în care-a nins 
Cu fulgi albi de mătase 
În clipele nu prea frumoase 
Când nu ai fost în preajma mea?

Ce-ai face dacă n-aș sta lângă tine?
Ai plânge în surdină,
Ți-ai injecta adrenalină în vene?
Mi-ai șterge lacrimile de sub gene,
M-ai mângâia ca un părinte pe frunte 
În momentele cele mai crunte?

Ce te-ai face, ce m-aș face
Dacă nu am avea liniște și pace?
Inima-ți urlă, a mea nu tace,
Bate ca o nebună,
Ajunge până la Lună ecoul iubirii.

Ce minunat ar fi 
Să rămânem împreună,
Soarele să nu apună niciodată,
Razele bucuriei să strălucească 
În inima-mi curată, 
În sufletu-ți imaculat,
Să locuim o veșnicie 
Pe tărâmul fermecat 
Pe care l-am visat 
De fiecare dată 
Când m-ai sărutat.


Autor - Crisastemis 
Din Volumul - Poeme și Dileme 
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu