sâmbătă, 4 februarie 2017

Încă te iubesc

O explozie solară, 
A făcut să dispară
În câteva minute, 

O iubire cam amară,
Steaua polară 

Nu se mai observă
De-astă vară...

Dar eu aştept
Cu nerăbdare 

O însorită primăvară,
Poate o să te-aducă înapoi
Ca pe o floare rară,
Poate-un boboc 

De crin va înflori
În inima-mi tristă 

De zi cu zi.

Mă-ntreb: Oare greșesc?
Căci nu... nu pot să te urăsc,
Chiar dacă tu,
Din sufletu-ți 

M-ai scos demult,
Dar eu... inima 

Nu pot să mi-o ascult,
Încă nu... nu pot să te uit.

Timpul e din ce în ce 

Mai scurt,
Anii au trecut prea repede,
Nici nu-mi dau seama când,
Parcă sunt un muribund;
În mine e un tumult 

De gânduri, de idei,
Niciun condei 

Nu poate descrie 
Ce simt acum;
Nu pot să-mi pun 

Pe-o simplă hârtie
Sentimentele care 

Mă-nlănțuie 
Cu fire nevăzute,
Nu pot scăpa 

De durerile crunte;
Mă pierd 

Prin amănunte, 
Nu mai am cuvinte
Pe care să le folosesc

În scris 
Sau în vreun discurs.

Trist și îngândurat, 

Privesc spre cerul care
Ne trimitea cândva 

Binecuvântarea sa...
Mă simt atras 

De tot ce mă-nconjoară,
Mi-aduc aminte 

Când ne-am sărutat 
Prima oară;
Merg pe același drum,
Fac încă un pas 

Spre alt zbucium,
M-apucă visarea; 

Revăd cărarea
Unde noi doi cândva 

Făcusem popas...
Ce-a mai rămas 

Din trecutul nostru 
Fără glas?
Doar lacrimi, 

În ochii mei 
De îndrăgostit nebun,
Doar câteva dâre de fum,
Un foc stins,

Cenușă, scrum...

Dar nu vreau 

Pe iubire să mă răzbun,
De dorul tău, 

Îmbrătișez trunchiul 
Unui gorun
Lângă care m-am așezat...
Oare m-ai uitat? 

Eu sigur nu, nu te-am uitat
Și să știi că te-am iertat,
Chiar dacă nu mai
Putem vorbi de <noi>,
Acum nu mai suntem doi,
Nici porumbei, nici fluturi,
Căci tu ai preferat 

Să îți scuturi aripile
Și ai plecat...De fapt, 

M-ai abandonat!

Dar eu... eu încă te iubesc
Şi nu, nu pot să zâmbesc
Dacă nu eşti tu 

Să îmi admiri
Zâmbetul ştrengăresc...
Totuşi am să mă feresc
De tristeţea
Pe care nu pot 

Să o stăpânesc,
Singur am să mă amăgesc,
Am să mă mint 

Că încă mă iubeşti;
Oricum, știi 

Că nu există motive
Pentru care să mă urăști,
Dar poate tu,
Vrei doar să mă pedepsești.


© Crisastemis
Din Volumul - Iubire fără sfârșit



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu