joi, 15 martie 2018

Suflete pereche

Demult, cândva, 
Veneai seara, la fereastra mea,
Îmi cântai balade de iubire,
Nu era nicio deosebire
Între ochii mei și-a ta privire,
Iubirea noastră nu era o nălucire,
Era un drum ușor și scurt
Spre izbăvire;

Ție-ți plăcea înfățișarea mea, 
Mie-mi plăcea vocea ta,
Mă făceai fericită, te făceam fericit, 
Erai uimit de tot ce ni se întâmpla,
Lumea nu ți se mai părea atât de mică;

Noi doi, iubeam aceeași muzică,
Făceam meditații la Fizică,
Citeam cărți despre Metafizică,
Mergeam la aceleași spectacole,
Scriam tot ce făceam în Oracole,
Compuneam poezii de dragoste, 
Eseuri despre viață,
Ne trezeam în fiecare dimineață, 
La aceeași oră... 

Demult, cândva, 
Erai colacul de salvare 
De care m-agățam,
Cu tine, mări învolburate traversam,
Plecam împreună oriunde,
Sentimentele mele profunde de iubire 
Se simțeau de la o poștă;
Când se apropia toamna anostă
Mă refugiam în brațele tale,
Nu-mi plăcea 
Să stau cu ploaia la taclale;

Ce clipe ideale am trăit!
Erai ca un crai frumos de la Răsărit,
Cu tine am călătorit prin vise interzise,
Făceai parte din destinul
Pe care mi-L hărăzise Dumnezeu,
Erai al meu, eram a ta; 
Tu, rază albă de lună, 
Eu, rază argintie de stea;

Demult, cândva, 
Eram jumătatea ta,
Timpul stătea pe loc
De fiecare dată 
Când mă sărutai cu foc.
Când mă strângeai 
La pieptu-ți vânjos,
Chiar și soarele era gelos...
Îți eram fidelă, îmi erai 
Credincios ca un câine;
Ți-aș fi dat și ultima mea 
firimitură de pâine,
Ultimul meu strop de apă, 
Dacă ai fi avut nevoie;
Demult, cândva, 
Inima mea era a ta,
Astăzi, sufletul meu, 
Este perechea sufletului tău.


Toate drepturile rezervate
 ✍️ © Crisastemis
Din Volumul - Frontiera iubirii



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu